Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.09 14:15 - джати,готи,гути,гети-това са прабългарите 3
Автор: simeonkrumov Категория: История   
Прочетен: 649 Коментари: 2 Гласове:
1

Последна промяна: 29.09 19:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Петък, 29 септември 2023 г

История на Иран

Дехия за джатската иранска идентичност на Маурите
От: д-р Самар Абас, Алигарх, Индия
Забележка: Тази статия използва UniCode Diacritics и поради някои технически причини интернет браузърите може да не са в състояние да ги покажат правилно.
Страница: 1 2 3 Страница 3

стр.126

Скандинавия и Испания. Шаваните на Индия са Шаваните на Франция. Галите, старото име на французите, е същото като Gallān на Индия, наставката an, добавена към името на клана при управлението на Pāṇini. Розата на Индия е същото като Розата на Англия, а немските Hans/Hanz са същите като Hans Jats. По същия начин Морите на Индия са същите като Морите/Мавърите на Европа. Нашата цел не е да пишем тяхната история, а да идентифицираме тези хора. „Сега е общоприето, че старото кланово име Мория предлага много задоволително обяснение на Маурия , името на династията, основана от Чандрагупта, отколкото предполагаемото произлизане от майката на име Мура или бащата на име Маурия .“ ( Епохата на имперското единство, стр.56). Пураните дори не намекват за теориите за пауните или теорията за майката (Мура). „Те просто споменават, че Нандите са били изкоренени от брахмана Каутиля, който помазва Чандрагупта за крал. Това беше оставено на един коментатор на Вишну Пурана, който пръв предположи, че Чандрагупта е бил роден по низмен път, като обясни титлата Маурия. Той търсеше да го извлече от Murā, за която се предполага, че е съпруга на крал Нанда и майка на Чандрагупта. Но коментаторът е виновен както за измислена история, така и за лоша граматика. Производът от Murā е Maureya. Maurya може да бъде извлечен само от мъжкия род Mura, който е името на готра в Gaṇapātha на Pāṇini. Коментаторът е по-загрижен да намери майка за Чандрагупта, отколкото да следва граматическите правила." (пак там, стр.55).

6. DBSpooner, който разкопава мястото на Паталипутра, беше поразен от откритията си и той изрази мнението си за откритията в статията си „Зороастрийският период от индийската история“ (Journal of the Royal Asiatic Society, JRAS, 1915 г., pp.72ff. и 405ff.). Някои от неговите открития могат да бъдат обсъдени тук.

„За времето на Чандрагупта доказателствата са по-многобройни и по-подробни и показват спазване на персийските обичаи по цялата линия – в обществени работи, в церемонии, в наказателни институции, всичко.“

Спунър правилно отхвърля всяко гръцко влияние върху изкуството на Мауриан и градските дворци. Според него „доказателствата сочат само към Персия“ и ясно показват, че е имало „на прага на исторически период династия от почти чист персийски тип“. (пак там, стр.72-73). Той спомена, че град Мерв (Enc.Brit. 11th ed, vol. XVIII, p.175; op.cit., p.409) също се е наричал Maur. Той цитира KPJayaswal, който обърна внимание на факта, че името Мурва се появява в Авеста. Той по-нататък

стр.127

споменава, че теглилките и мерките на Маури са съгласувани не със системата на Ману, а с персийската система (пак там, стр.411; JA 1912, стр.117-132). Монетите на Маурян носят символите на слънцето, клон, гърбав бик с таурин и планина тип чайтя. Всичко това той смята за персийски символи. Но това всъщност са магически символи. Така нареченият символ chaitya всъщност е висока планина, символизираща земята, а неправилната издълбана линия по протежение на този символ символизира водата. Тези два символа на земята и водата, заедно със слънцето, са преди всичко символи на скитските джати . Трябва да си спомним в този контекст опитите на Дарий да нападне скитите в Черно море. Там също скитският цар се кълне в бога на слънцето и отказва да предаде „земя и вода“. Тези земя и вода,dharti pānī от сегашните индийски джати) идват от древни времена. Трябва също да помним, че Томир също се заклева в бога на Слънцето да даде на Кир Велики кръвта му. Клонът на дървото е символ на традиционното занимание на тези хора. Следователно всички тези символи върху монетите на Маури са старите скитски/магически символи. Те били магьосници по религия и, разбира се, обичаите на магьосниците имали много общи неща с древните перси. Но те бяха доста различни. Ето защо по времето на Дарий войната за независимост се води за защита на магическата религия от зороастрийската религия.

Магите са много древни свещеници, вече споменати в Ясна (65.7); това е „старата ирландска чаша“, „готическият маг“, което означава „помощник“, този, който работи за изцеление и отблъскване на злото – най-подходящата функция на свещеничеството (JRAS, 1915, стр.791). Както и да е, знаем, че Гаумата, „Магьосникът“, е унищожил религиозните светилища (Аядана) на персите и те по-късно са възстановени от Дарий. Сега, ако магьосниците са били зороастрийци по това време, няма смисъл да се унищожават собствените религиозни места. Това също показва, че магическата религия е различна от зороастризма, въпреки че по-късно бившите магове стават разпространители на зороастризма.Трябва да отбележим, че традициите на Парси твърдят, че Заратустра първо е проповядвал новата си доктрина на своите приятели от Туран (Bulsara, Journal of the KRCama Oriental Institute, 35, 1942, pp.84-85). Крал Густасп, първият покръстен цар, управлявал в Балх, а не в Суза. Ari Zantoi, кралската управляваща класа на Персия от този период, вече са наречени Jats (Zantoi -> Zatoi -> Gatae).

Цялата концепция за поклонението на Слънцето в Индия е свързана с тези жреци-магьосници на централноазиатските джати. Те се наричат

стр.128

„Брахмани от Шакадвипа“. Bhavishya Purāṇa е пълна с подробности за техните обичаи. Показателно е, че за значителен период от време индийците приемаха само първите три от Ведите, а четвъртата Веда изобщо не се смяташе за Веда. Едва когато тези свещеници-магьосници бяха приети като Брахмани, Атхарва Веда беше приета като пълноценна Веда, като по този начин състави квартета (Спунър, оп.цит., стр.423ff). Има доказателства, които показват, че самият Чанакя е бил маг Брахмана. Ето защо той придава по-голямо значение на Анвикшики , отколкото на Ведите. Това е, отново, защо той прави Аtharvaṇa министър като върховен водач на краля. Дори пълното име на тази Веда е Atharvāngirasaḥ.. Знаем, че Ангирасите определено са поклонници на слънцето заедно с Бригу. Тази четвърта Веда всъщност е повече персийска, отколкото Индия, в традиционния смисъл. Според Вишну Пурана, Шамба, синът на Кришна, довежда осемнадесет семейства свещеници маги от Шака Двипа в Индия, за да служат като свещеници в храма на Слънцето. Тук трябва да се отбележи, че тези свещеници не са докарани от същинска Персия, а от Śaka Dvīpa, земята на скитите. Друг е въпросът, че в следващите периоди от историята тази земя попада и под властта на Персийската империя. Но това не го прави персийски или зороастрийски по религия. Беше магьосник, просто и просто.

Относно идеята на Спунър по отношение на лорд Буда, ние не сме сигурни, но сме съгласни с него, когато той казва, че Персеполис е бил „домът на предците“ на Мауриите (стр.409). Те били от владетелските семейства, т.е. Зантой на империята Манда.

Тук възниква въпросът защо този факт за чуждестранен произход на Маурите не е заявен от Мегастен и Чанакя. Отговорът е лесен. Самият Чанакя принадлежал към имигрантите. Що се отнася до Мегастен, той бил грък и по негово време населението на Персия не се различавало от управляващите кланове в Индия; освен това, по негово време те са "станали толкова напълно обитавани и толкова идентифицирани с (индианската) общност, че не са били гледани като извънземни в нашия съвременен смисъл. Те трябва да са били там поне няколко века." (стр.430). Трябва също да се помни, че Мауриите и други кланове Джат са потомци на империята Манда и трябва да избягат от Екбатана. Следователно, когато основават империята в Индия, те копират оригиналния си град Екбатана, който е основан от тях при Девака (Деоисите на гърците) през 7 век пр.н.е. Те управляваха в сърцето на Персия и предците на Кир и Дарий бяха васали под тях. Следователно не е чудно,

стр.129

че те са установени като практически персийски от много учени. Маурите са уместно описани като „гореща къща“ в Индия и след тяхното трансплантиране от Екбатана в индийската „гореща къща“, джатите са присадени върху индийската културна гъба. Така те станаха част от мейнстрийма.

7. В този контекст историята на Персия и съседните й области става по-ясна. Това обяснява мотива на Кир да води война (която струва живота му) срещу дахите или Маса Гате на Каспийско море. Това също така обяснява мотива за Дарий да атакува кланове Врка, Канг и други Джат от източната страна на своята империя, както и атаката му, с обширни приготовления, срещу скитските Гати на Черно море. По-специално, това обяснява експедицията в Индия, която Дарий нарежда под командването на адмиралтейството на Скайлакс. Тези персийски императори бяха получили империята Екбатана, но не бяха в безопасност, докато джатите, от Инд до Черно море, останаха непокорени. Трябва да е знаел, че много джати са избягали към Панджаб. Дарий трябва да е чувствал крайната необходимост да изследва реките, долини и равнини на Синд, за да разбере всичко за новия дом на своите противници. Именно за тази цел Skylax е изпратен през около 515 г. пр.н.е. Добре известно е, че Скайлакс е докладвал на Дарий за всичко, което е намерил и след това Дарий трябва да е нападнал бившите си врагове в Панджаб на Инд. Ето защо части от Индия, поне на запад от река Инд, са били обединени в Персийската империя. Тази експедиция не е била изпратена с някаква научна цел - нейната цел е била чисто политическа и военна. Това беше предварителна подготовка за атаката на Дарий срещу Индия. Това обяснява ли и факта, че персите не са напреднали по-нататък в Индия, защото враговете им са били съсредоточени само по поречието на Инд? Добре известно е, че Скайлакс е докладвал на Дарий за всичко, което е намерил и след това Дарий трябва да е нападнал бившите си врагове в Панджаб на Инд. Ето защо части от Индия, поне на запад от река Инд, са били обединени в Персийската империя. Тази експедиция не е била изпратена с някаква научна цел - нейната цел е била чисто политическа и военна. Това беше предварителна подготовка за атаката на Дарий срещу Индия. Това обяснява ли и факта, че персите не са напреднали по-нататък в Индия, защото враговете им са били съсредоточени само по поречието на Инд? Добре известно е, че Скайлакс е докладвал на Дарий за всичко, което е намерил и след това Дарий трябва да е нападнал бившите си врагове в Панджаб на Инд. Ето защо части от Индия, поне на запад от река Инд, са били обединени в Персийската империя. Тази експедиция не е била изпратена с някаква научна цел - нейната цел е била чисто политическа и военна. Това беше предварителна подготовка за атаката на Дарий срещу Индия. Това обяснява ли и факта, че персите не са напреднали по-нататък в Индия, защото враговете им са били съсредоточени само по поречието на Инд? Тази експедиция не е била изпратена с някаква научна цел - нейната цел е била чисто политическа и военна. Това беше предварителна подготовка за атаката на Дарий срещу Индия. Това обяснява ли и факта, че персите не са напреднали по-нататък в Индия, защото враговете им са били съсредоточени само по поречието на Инд? Тази експедиция не е била изпратена с някаква научна цел - нейната цел е била чисто политическа и военна. Това беше предварителна подготовка за атаката на Дарий срещу Индия. Това обяснява ли и факта, че персите не са напреднали по-нататък в Индия, защото враговете им са били съсредоточени само по поречието на Инд?

8. В тази връзка трябва да се отговори на редица други въпроси. Например, защо републиканските държави са били формирани само в централните и северозападните части на Инд, където джатите се срещат дори днес. Whey не този републикански дух се изрази в източна и южна Индия. Трябва също така да обясним защо областта Сапта Синдху, гордостта на ведическите арийци, внезапно стана обект на най-строго осъждане (вж. VSAgrawala, Индия, както е известна на Pāṇini , стр.62; Буда Пракаш, Политически и социални движения , стр.229; Vidyalankar, Bhāratīya Itihās , стр.414-415 и др.). Ние също трябва да отговорим защо Индия стана безкастова, без никакво разграничение на високо и ниско. Отговорът на

стр.130

тези и различни други свързани въпроси е фактът на пристигането на джатите в Северозападна Индия през 6/7 век пр. н. е. и също по-късно.

9. Осъждането на Маурите от повечето брахманистки писатели е добре известно и вече е посочено. Това е в пряко противоречие с отношението на будистите и джайнистите към тяхната история. Мудраракшаса нарича Чандрагупта Маурия Врешала , което е унизителен термин. Изглежда, че този термин е въведен за първи път от Патанджали през 2 век пр.н.е. Chaturavargachintāmani от Hemādri (pt.III, sn.2, p.771) също споменава, че vṛshalas са били нерелигиозни. В Махабхася, Патанджали отправя призив за подчиняване на врешалите (jeyo vṛshalah, 1.1.50). Той знаеше, че Врешала, Мауриите са много могъщи и затова трябва да бъдат покорени по някакъв начин. Пандит Бхагавад Датта в своята Bhāratvarsha ki Bṛhat Itihās (BKBI) (том II, стр.265) отбелязва, че този призив на Патанджали изисква сериозно разглеждане. Той спря тук, без да го обмисли допълнително, но трябва да открием причината. Този призив беше даден, защото Маурите бяха чужденци, управляващи Индия. По-специално, те не следват социалните, религиозните и политическите идеи на традиционния индуизъм. Следователно призивът е даден и е само представител на подобни идеи в много индийски умове по онова време. Това е допълнително свързано с последващата история, защото ние знаем товабрахманският генерал от маурианската армия, Пушямитра Шунга, убил маурианския император Брихадратха под предлог, че му показва армейски парад. Очевидно той е получил форма на призива, даден от Патанджали. Ако Юга-Пурана не отправи подобен призив, като обяви, че Маурите, които наричат ​​себе си „добродетелни“; но наистина са били лишени от добродетели, подлагали „нашата страна“ на ужасно потисничество? (ред. DRMankad, стр.32, цитиран SIHC, стр.198). Котката е извадена от торбата, защото Mauryas бяха ясно обвинени, че потискат „нашата страна“, очевидно защото не принадлежаха към „нашата страна“, т.е. Индия.

10. Нашите бележки относно войната за наследяване на трона на Екбатана са подкрепени от следните доказателства:

(i) Камбиз, син на Кир, научава за превземането на трона от Гаумата и не успява да влезе в Екбатана, столицата. На смъртния си одър в Сирия той увещава сънародниците си персийци със следните думи: „В името на боговете аз ви заклинам да не позволявате кротко царството да се върне при Мандас. Върнете го по един или друг начин друг, чрез сила или измама." (Херодот, книга III, гл.65).

стр.131

(ii) "След като пътуването (на Скилакс) беше завършено, Дарий завладя индианците и използваше морето в тези части." (Роулинсън за Херодот, том III, стр.31). Това показва, че експедицията на Skylax всъщност е била подготовка за атаката срещу джатите в Индия.

(iii) Знаем, че след смъртта на Камбиз (Камбуджия) и преди Дарий да успее да наследи трона, е имало цели деветнадесет бунта в различните части на империята. Основните центрове на въстанието са Армения, Мидия, Арахозия, Сагартия, Партия и Хиркания. Фравартиш, Манда, се разбунтува срещу твърдението, че „аз съм кшатрия, от расата на Хуакшатра“. „Войските на Манда, които бяха у дома, се разбунтуваха от мен. Те отидоха при онзи Фравартиш. Той стана крал на Медия. Читратахуа издигна знамето на бунта на същата основа, т.е. че той беше от расата на Хуакшатра. Партия и Хиркания (земята на Врките) въстанали срещу Дарий и обявили подкрепата си за Фравартиш.Яхяздата се разбунтувал в област Ютия и станал владетел на същинска Персия.Той изпратил армия в Харчозия. Арменецът води най-малко пет битки, а Фравартиш води поне три битки. Важно е, че повечето от тези бунтовници са поддръжници на династията на Хуакшатра от Манда и Киаксер от гърците. Яхяздата искаше да отреже Дарий от източния регион на империята и искаше да влезе в контакт с областите, държани от Фравартиш. Тези подробности, които са взети от Бехистунския надпис на Дарий, изясняват въпроса. Това бяха войните за трона на Екбатана и се водеха под ръководството на различни лидери, които бяха поддръжници на клана Манда. В крайна сметка обаче те се провалиха и Дарий победи. Яхяздата искаше да отреже Дарий от източния регион на империята и искаше да влезе в контакт с областите, държани от Фравартиш. Тези подробности, които са взети от Бехистунския надпис на Дарий, изясняват въпроса. Това бяха войните за трона на Екбатана и се водеха под ръководството на различни лидери, които бяха поддръжници на клана Манда. В крайна сметка обаче те се провалиха и Дарий победи. Яхяздата искаше да отреже Дарий от източния регион на империята и искаше да влезе в контакт с областите, държани от Фравартиш. Тези подробности, които са взети от Бехистунския надпис на Дарий, изясняват въпроса. Това бяха войните за трона на Екбатана и се водеха под ръководството на различни лидери, които бяха поддръжници на клана Манда. В крайна сметка обаче те се провалиха и Дарий победи.

11. Можем да споменем, че има доказателства, които показват, че Маурите са от древната империя Манда. Много по-рано ги намираме наречени Муру или Мор от египтяните и писанията. Там тези Мори се наричали Амуру и Амор или Аморити. CAH споменава, че началната гласна, `a", е добавена, за да улесни произношението за семитите (том III, стр.194). По този начин началната гласна „а“ трябва да се игнорира, за да се намери правилното име на тези хора и това ясно остава като Mur/Mor. Това е същото като маврите в Европа и кланът Мор на джатите в Индия.Когато те нападнаха царя на 11-та династия на Египет, те изрично се споменават като хората от "земята на Джати". Показахме, че тази земя на Джати е същата като земята на Гути и ясно означава земята на Джатите. По този начин на

стр.132

Мор/Мур са изрично споменати като джатите през 21 век пр.н.е. Естествено, когато тези хора и техните братя от други райони в Централна Азия дойдоха в Индия и създадоха Маврианската империя, те не се почувстваха у дома си и бяха наречени гореща къща в Индия, както беше споменато по-горе. Така можем да заключим, че Мор/Мур/Маурия са същите хора, които са атакували Египет през 21 век пр. н. е. и са били наричани джати от египтяните и други. Именно тези хора са основали империята Маурян и чиито потомци формират клана на Мор сред днешните джати.

12. Идентификацията на Маурите с Централна Азия и по-специално с град Маур или Мурав (настоящ Мерв) е допълнително подсилена от индийската литература. В Махабхарата и Пураните тези хора и тяхната страна се наричат ​​Мура или Муру. Това са практически същите форми на името, които се появяват в асирийските записи като Мор или Муру. В индийската литература те се наричат ​​асури, които са били клон на арийците, тъй като, както се споменава в Śatapatha Brahmaṇa, и девите, и асурите са родени от Праджапати: ... [

линия на Деванагари, SB1.2.4.8; 4.2.4.11] ...

Твърди се, че Мура е бил асура син на Кашяпа Праджапати (Vāmana Purāṇa, гл.60). Той беше пазител на Прагйотиша. столицата Наракасура. Той беше оградил границата на столицата с 6000 въжета, известни в Пураните като Mauravapāśa (Mahābhārata, Sabhāparva, Dākṣiṇātya-pāṭha, ch.38). Той отива при Махамеру, идентифициран с планините Памир, и предизвиква Якша и Гандхарва да се бият, но те не приемат предизвикателството му. След това Мура отива при Индра в неговата столица Амаравати и го предизвиква да се бие със следните думи: „Бий се с мен или напусни това място“. Индра не се бие и напуска Амаравати, а Мура управлява там дълго време. В крайна сметка Мура е убит от Кришна заедно с неговия господар Наракасура (Бхагавата Пурана, Скандха 10). Тази атака срещу Амаравати, столицата на Индира, от Mura намира подкрепа и от Skanda Purāṇa, където се споменава, че двама воини, наречени Ugra и Mayūra, атакуват столицата на Индра (Vīra-Māhendra Khaṇda). Тук, както и в другите Пурани, името Мура е преобразувано на санскрит в Маюра, причините за което вече бяха обсъдени по-рано. Второто имеУгра отново е племенно име, което е угрите на гръцките писатели и настоящите уйгури от съветска Централна Азия . Името на въжетата на Мура, наречени Maurava ropes, отново е същото като името на града и клана, Mourav, според персийските записи

стр.133

Така Мура и Нарака са идентични с Мура и Наири от асирийските записи и сегашния клан Мор и Нара на джатите. Тази област определено беше в западната част на Индия, по-скоро в северозападната част, и Pragjyotisa беше неговата столица. По времето на Махабхарата той е бил управляван от Бхагадутта, който е наричан „цар на Явани“. а също и „цар на асурите“. Той беше приятел на Панду (Sabhāparva.14.14). Той присъства на жертвоприношението Раджасуя на Юдхищхира (Sabhāparva.51.14). Арджуна го побеждава на север (Sabhāparva.26.7) и във войната той е убит от Арджуна (Droṇāparva.29.48). Vajradatta, син на Bhagadatta, също е убит от Arjuna (Aśvamedha-parva, ch.76). В Sabhā-parva (13.13) Мура и Нараки са посочени като владетели на Westṭ

Горната дискусия ясно ще установи, че страната на Мура е била в северозападната част на Индия и сегашният град Мерв може много добре да се идентифицира с тяхната древна столица. Както вече споменахме, в иранската литература този град се нарича Мурав или Маур.

13. В по-късния период откриваме клана Маур да управлява в района на Раджастан. Кралете Мор/Маур на Читоре се казват Махешвара, Бхима, Бходжа и Мана. През 8-ми век сл. н. е. те управляват и в Кота, където владетел на име Дхавал Маур се споменава в надпис от 738 г. сл. н. е. (JA 19 (1890) 55-57). HGRay предполага, че царете на Мор/Мори от Читоре са принадлежали към клона Парамара на раджпутите ( Династична история на Северна Индия, I, стр.5-6, Забележка). Това не е правилно, защото Paramāra и Mor са два отделни клана и нито един от тях не е част от другия. Това предположение е като същото, че Неру са част от Ганди. Може също така да се отбележи, че в Речника на племената и кастите морите не се споменават като раджпутски клан, а като чисто джатски клан.

КРАЙ
https://www.iranchamber.com/history/articles/iranic_identity_of_mauryas3.php 



Гласувай:
1


Вълнообразно


1. raders - Глупости! :) Никой нищо не знае. И ...
29.09 20:09
Глупости! :) Никой нищо не знае. И Господ няма представа кои са бг-тата.
цитирай
2. dobrodan - Не, не са :).
30.09 09:14
Дори не са и праславяните.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: simeonkrumov
Категория: История
Прочетен: 142571
Постинги: 78
Коментари: 138
Гласове: 161
Календар
«  Декември, 2023  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031